چیدمان و تزیین اتاق نوزاد

چیدمان و تزیین اتاق نوزاد

اتاق نوزادان اغلب طبق سلیقه والدین و با توجه به علایق خودشان یا موارد احتمالی مورد نظر کودکشان، چیدمان می شود. در انتخاب دکوراسیون اتاق برای نوزادان دختر و پسر، بعضی مشترکات و بعضی تفاوت ها وجود دارد. تزیین و چیدمان اتاق نوزاد دختر می تواند جزئیات بخصوص و ظرافت هایی داشته باشد. همچنین رنگ ها، بافت ها و حتی اکسسوری ها توجه به رنگ ها، می توانند با توجه به جنسیت کودک انتخاب شوند. اگر ذهنتان مشغول نحوه چیدمان اتاق کودکتان است، هروبیلیتی برای شما چندین ایده جذاب برای چیدمان و تزیین اتاق نوزاد دارد.

ایده های جذاب برای چیدمان و تزیین اتاق نوزاد

استفاده از رنگ های پاستلی

رنگ های پاستلی در کنار رنگ چوب و سفید،ترکیب ملایم و مناسبی برای چیدمان اتاق نوزاد بشمار می رود. کودکان معمولا طرفدار این خانواده از رنگ ها هستند.

استفاده از شلف های دیواری

شلف های دیواری محل مناسبی برای قرار دادن اسباب بازی و عروسک ها هستند، شلف های آویز لباس هم علاوه بر نظمی که ایجاد می کنند، فضا را زیباتر می کنند. سبدهای حصیری هم می تواند گزینه مناسبی برای قرار دادن روی زمین و آویزان کردن از دیوار، به عنوان جایگاه وسایل هستند.

دیوار نقاشی شده یا کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری های دو بعدی و سه بعدی کودکانه زیادی در بازار موجود هستند که می توانید با پوشاندن یک یا دو دیوار از اتاق کودک یا حتی با نصب طرح نقاشی به تزیین اتاق نوزاد خود به شک آسان و بی دردسری بپردازید. این دسته از تزیینات به دلیل سایز بزرگ خیلی به چشم می آیند و جلوه خوبی دارند.

صندلی یا پاف راحتی

وجود یک صندلی یا پاف راحت در اتاق نوزاد، علاوه بر اینکه جنبه دکوراتیو دارد، یک وسیله کاربردی محسوب می شود که مادر می تواند روی آن بنشیند و به کودکش شیر بدهد یا برایش قصه بگوید یا حتی روی آن لم دهد و استراحت کند. در این میان پاف هایی که حالت بافتنی دارند یا دارای بافت نرم هستند، گزینه های بهتری می باشند. استفاده از صندلی با رویه خال خالی یا گل گلی هم خالی می تواند جذاب باشد.

اتاق رنگارنگ یا سفید

ایده استفاده از رنگ های فراوان یا بیشتر سفید و یک دست کاملا به سلیقه شما بستگی دارد، اما به خاطر داشته باشید که رنگ ها و سبک انتخابی رنگ آمیزی باید با چیدمان اتاق نوزاد و وسایلی نظیر فرش، کمد، تخت و..هم خوانی داشته باشد تا زیبایی فضا از بین نرود. طرح و رنگ بکار رفته در دیوار ها، می‌ توانند نقطه خوبی برای شروع تصمیم گیری در مورد باقی وسایل باشد. اگر رنگ دیوار ها بارنگ های ملایم و کمرنگ پوشیده شده باشد، با به کار گرفتن یک پرده فانتزی و شاد می‌ توانید انرژی بیشتری به فضای اتاق منتقل کنید. در مقابل، اگر دیوارها دارای طرح‌های شلوغ و یا رنگ‌های پر ملات و غلیظی هستند، بهتر است از پرده‌های ساده تر و با رنگ‌های ملایم استفاده کنید و با این ترفندها در نهایت تعادل بیشتری بین رنگ‌ها برقرار کنید.

استیکرهای دیواری

با نصب استیکر های مختلف با طرح حیوانات یا شخصیت های کارتونی در بالا یا کنار تخت نوزاد، کنار پریز های برق و حتی روی سقف و..، فضای با مزه و متناسب با روحیه کودکان را فراهم کنید.

 دکوراسیون به سبک مدرن یا سنتی

چیدمان اتاق نوزاد چه به شکل سنتی و چه مدرن هر دو به نوعی دلنشین هستند. با توجه به سلیقه و نوع وسایل دیگر اتاق هم می توانید به سبک سنتی از پرده های چین دار، لوستر های خاص و صندلی راک استفاده کنید هم به سبک مدرن از شلف های شکیل ،چراغ های دیواری و آباژور های جدید و بهره گیری از رنگ های خنثی یا شاد بهره بگیرید.

اکسسوی اتاق نوزاد

با چیدن اکسسوری های مختلف پسرانه و دخترانه که گاهی فقط نقش تزیینی برای چیدمان اتاق نوزاد دارند و گاهی کاربردی هم هستند، می توانید جنسیت را برای کسی که فضای اتاق را تماشا می کند، تعریف کنید. بعضی از فروشندگان وسایل سیسمونی در کنار لوازم اصلی اقدام به عرضه اکسسوری ها هم می کنند، به هر حال می توانید این وسایل را از فروشگاه های دیگر هم تهیه کنید. در اینجا به معرفی تعدادی از این اکسسوری ها می پردازیم: فرش، پرده، آباژور، لوستر، رو تختی، پشه بند، میز تعویض پوشک و.. از دسته این نوع وسایل هستند.

در انتخاب فرش علاوه بر داشتن طرح مناسب برای اتاق نوزاد باید به بافت و جنس آن هم توجه داشته باشید، تا ایمنی کودک هنگام غلتیدن و حرکت روی آن حفظ شود.

برای پرده و آباژور هم دسته بندی های کودکانه با طرح های بسیار متنوعی وجود دارد که به راحتی قابلیت ست کردن با انواع وسایل چوبی و دیوار ها را دارا می باشند.

رو تختی نیز یکی از مهم ترین اکسسوری اتاق کودک و حتی اتاق بزرگسالان است. هماهنگی رنگ رو تختی و ملحفه تخت خواب و با رنگ های اصلی و غالب در اتاق، زیبایی چیدمان اتاق نوزاد آن را چندین برابر می‌ کند.

با رایج شدن نصب پنجره‌ های دو جداره و سیستم های نوین در اغلب ساختمان ها، تقریبا استفاده از پشه‌ بند هم برای تخت نوزاد کم کم منسوخ شده است و تور بالای تخت برای تزیین اتاق نوزاد، جایگزین آن شد. اما اگر فضای منزل شما طوری است که امکان دارد بعضی حشرات به داخل محیط اتاق راه پیدا کنند، باید پشه‌ بند را به عنوان یکی از اکسسوری‌ های ضروری در نظر داشته باشید.

با توجه به اینکه کودک در ماه های اولیه تولد نیاز به تعویض چندین پوشک در روز دارد و این روال تا یکی دو سال اول ادامه دارد، میز تعویض پوشک می تواند یک فضای امن و راحت برای انجام این عمل باشد. بعضی از انواع این میزها دارای طبقه یا کشو هستند که وسایل مربوط به تعویض و نوزاد در دسترس قرار بگیرند.

ساعت دیواری اتاق کودک: نصب ساعت در اتاق کودک شاید برای خود کودک، کاربردی نداشته باشد اما برای والدین یا کسانی که از او مراقبت می کنند مهم است. چک کردن ساعت شیردهی و خواب کودک از جمله این موارد هستند. ساعت دیواری علاوه بر جنبه کاربردی می تواند یک اکسسوری تزیینی در چیدمان اتاق نوزاد باشد.

در آخر باید بگوییم :شاید تزیین اتاق نوزاد و کودک و اکسسوری ها کم اهمیت تر از وسایل ضروری سیسمونی به نظر برسند اما شما با توجه به این موارد است که دلنشینی، راحتی و جذابیت اتاق را برای خود و دلبندتان تکمیل می کنید. هنگام تهیه این وسایل به جنس و شکل آنها از نظر ایمن بودن توجه داشته باشید، همچنین قبلا به فضای لازم و مناسب برای نصب یا قرار دادن وسایل فکر کرده باشید. اگر فرزند شما در سنی است که توانایی بیان علایق خود را دارد، می توانید گاهی از سلیقه او هم برای انتخاب استفاده کنید.

 

برندهای برتر سیسمونی نوزاد

برندهای برتر سیسمونی نوزاد

اگر قصد دارید صاحب فرزند شوید یا این روزها، دوران بارداری را سپری می کنید ، حتما موضوعات مختلفی از انتخاب اسم گرفته تا مراقبت صحیح ، تهیه سیسمونی فکر شما را به خودش مشغول کرده است. از آنجایی که داشتن یک سیسمونی بی نقص برای کودک، نیاز های ضروری او را به خوبی رفع می کند و راحتی و آرامش را برای هم نوزاد، هم مادر به ارمغان می آورد، باید بگوییم شما تا داشتن یک برند سیسمونی به درد بخور، سه قدم فاصله دارید:

1.تهیه لیست وسایل ضروری نوزاد

2.شناسایی برندهای برتر سیسمونی

3.خرید از فروشگاه های معتبر برای اطمینال از اورجینال بودن محصولات

البته این مقاله به شناسایی برندهای معروف سیسمونی اختصاص دارد، بنابراین بعد از تهیه لیست وسایل مهم، می توانید سراغ ادامه ماجرا بروید.  تا چندسال پیش والدین که برای خرید سیسمونی نوزاد مجبور بودند، بارها به مغازه ها پاساژ های مختلفی سر بزنند. اما به لطف راه اندازی فروشگاه های اینترنتی در فضای مجازی،تهیه یک سیسمونی کامل در زمان کوتاه، امکان پذیر است.

سیسمونی ایرانی بخریم یا خارجی؟

برندهای مختلف خارجی و داخلی در بازارموجود هستند. انتخاب برند هم به سلیقه شما هم به محبوبیت و سابقه بستگی دارد. بسیاری از خریداران معتقدند که تا وقتی برندهای ایرانی از نظر کیفیت راضی کننده باشند، چرا باید به سراغ برند برویم، علاوه بر این برند های ایرانی قیمت پایین‌تری هم دارند،  در مقابل کیفیت برندهای خارجی هم قابل چشم پوشی نیست. و از آنجایی که تهیه لوازم سیسمونی نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار است. پوست، مو، گوارش و.. در نوزاد، بسیار حساس هستند. بنابراین تمامی وسایل سیسمونی باید ضد حساسیت باشند.. پس قبل از جدای از اینکه به برند لباس و وسیله ای ‌که تهیه می کنید، توجه داشته باشید، دقت کنید که کالایی که انتخاب کرده اید، موارد بهداشتی و استاندارد را رعایت کرده باشد. مثلا در البسه بیشتر از الیاف طبیعی بکار رفته باشد، اسباب بازی ها مطابق سن و ضد حساسیت باشند. ظروف غذاخوری و شیرخوری هم که از همه بیشتر مورد متوجه باشد قرار بگیرند.

ویژگی های یک سیسمونی خوب

رنگبندی: رنگ بندی سیسمونی نوزاد یکی از نکاتی است که  باید در زمان خرید لوازم سیسمونی به آن توجه داشته باشند. انتخاب رنگ لوازم سیسمونی بستگی به جنسیت نوزاد و رنگ دیوارهای اتاق دارد. رنگ مورد نظر باید از دسته تناژ های ملایم و شاد باشد تا با روحیه کودک هم خوانی داشته باشد. می توان از چند رنگ که مکمل یک دیگر هستند و هم خانواده اند، استفاده کرد. در انواع برند معتبر سیسمونی  به رنگبندی توجه خاصی می شود.

جنس: همه وسایل بخصوص وسایل غذاخوری نوزاد، باید تهیه شده از مواد با کیفیت و ضد آلرژی باشد. بدلیل تماس مستقیم کودک با این وسایل، باید تاییدیه بهداشت داشته باشند.

طراحی استاندارد: طراحی لوازم شیرخوری، غذاخوری، البسه کودک باید به نحوی باشد که مطابق با نیازهای کودک و مادر تهیه شده باشند و استفاده از آن ها راحت باشد.

قابلیت ست کردن وسایل: اینکه تمام وسایل سیسمونی را بتوان از یک برند و یک فروشگاه تهیه کرد و قابلیت ست کردن باهم را داشته باشند. بسیار در وقت صرفه جویی می شود.

کدام برند سیسمونی بهتر است؟

برندهای زیادی داخلی و خارجی، به تولید وسایل نوزاد و کودک مشغول هستند. اما بعضی از این برندها از نظر کیفیت و تنوع محصولات رقابت تنگاتنگی باهم دارند. بیشتر کمپانی های معتبر ده هاست که در این زمینه فعالیت دارند، در این میان بعضی کمپانی های نوپا هم محصولات بسیار با کیفیتی را عرضه کرده اند.

در اینجا به معرفی چند برند برتر سیسمونی می پردازیم:

برند سیسمونی هروبیلیتی:

کمپانی سوئدی هروبیلیتی از تولید کنندگان برتر صنعت ساخت لوازم کودکان و نوزادان است.

  • تمامی مواد بکار رفته برای ساخت ظروف شیرخوری و غذاخوری بدون مواد مضر است و با انجام آزمایشات ضد آلرژی بودن آن ها ثابت شده است.برای مثال: ظروف غداخوری بامبو با ویژگی تقسیم شوندگی و شیرخوری سیلیکونی درجه یک. ظروف چسبان با سینی مخصوص
  • تمامی نکات برای یک طراحی استاندارد با توجه به فیزیک کودک در محصولات رعایت شده است. نظیر: شکل سرشیشه ارگانیک و شیشه شیرهای ضدنفخ و کولیک. پستانک های قاب دار مناسب برای فک و لثه کودک و لیوان های ضد چکه و نشت برای نوشیدن آب و مایعات.
  • پیشبند های کودک برند هروبیلیتی دارای جیب اضافی برای جلوگیری از پخش شدن مواد خوراکی می باشد.
  • برند معروف هروبیلیتی رنگبندی بسیار متنوع و جذابی را در محصولاتش رعایت کرده است.
  • تقریبا ست کاملی از محصولات مورد نیاز نوزاد را می توانید با خرید از این برند تهیه کنید.
  • این برند تهیه بهداشت جهانی را داراست.
  • در ایران نمایندگی فروش آنلاین برای محصولات اورجینال وجود دارد. برای خرید این محصولات می توانید روی لینک سایت هروبیلیتی کلیک کنید.

از دیگر برندهای معروف سیسمونی داخلی و خارجی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

برند سیسمونی هانا اندرسون

برند سیسمونی بیبی گپ

برند سیسمونی اونت

برند سیسمونی دکتر براون

برند سیسمونی زوتانو

برند سیسمونی چیکو

برند سیسمونی موستلا

برند سیسمونی هی ار شی

بعضی برندها هم فقط به تولید یک دسته محصول از نوزاد مشغول هستند برای مثال:

برند کانفی

کمپانی کانفی در کشور ترکیه مشغول به فعالیت است که محصولاتشان به کشور های همسایه هم صادر می شوند. عمده تمرکز در فعالیتش در زمینه‌ی پوشک، دستمال مرطوب و لباس های زیر کودک می باشد. این شرکت تلاش دارد که محصولات ضد حساسیت و لطیف تولید کند.

برند پاپو

شرکت فرانسوی پاپو بیشتر در حوزه ساخت اسبا‌ب‌بازی و لوازم بهداشتی کودک فعالیت دارد. طرحی حوله های معروف پاپو مخصوص کودکان با توجه به شرایط فیزیکی کودک ، پوست حساس بدن و مناسب برای سنین مختلف به بازار عرضه می‌شوند.پاپو بجز حوله، انواع تن‌پوش و حوله‌های مخصوص دست و صورت کودک را تولید می کند که همگی کیفیت قابل اعتنایی دارند.

موستلا

 در حال حاضر می توان گفت که نزدیک به چهل سال است که موستلا، به تولید محصولات مراقبت از پوست و مو می پردازد. محصولات این برند، نه‌ فقط در امریکا بلکه در بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی، شناخته شده هستند. برای تولید این محصولات که مخصوص مادر و کودک هستند از بهترین متخصصان پوست و زیبایی یاری گرفته می شود.

برندهای برتر سیسمونی زیاد دیگری در سراسر دنیا مشغول به ارائه خدمات هستند که در این مطلب نتوانستیم به همه آن ها اشاره کنیم.

 

 

 

 

 

وسایل مهم سیسمونی نوزاد

وسایل مهم سیسمونی نوزاد

وسایلی که نوزاد شما از بدو تولد تا حدودا ۲ سالگی به آن ها نیاز دارد، وسایل مهم سیسمونی نوزاد را تشکیل می دهند. در ادامه به این موضوع می پردازیم که این وسایل در چند گروه طبقه بندی می شوند و تهیه کدامیک ضرورت بیشتری دارد.

لیست وسایل سیسمونی نوزاد

وسایل نوزاد را در می توان  در گروه های زیر طبقه بندی کرد:

  • تخت و کمد و سرویس چوب
  • ظروف شیرخوری و شیردوش
  • ظروف غذا خوری
  • البسه زمستانی و تابستانی
  • وسایل حمام نوزاد
  • وسایل خواب
  • وسایل تعویض و نظافت
  • اسباب بازی
  • وسایل حمل و جابجایی
  • وسایل ایمنی و مراقبتی

تخت و کمد و سرویس چوب

از اساسی ترین و ابتدایی ترین وسایل سیسمونی نوزاد تهیه شود، سرویس تخت و کمد می باشد. قبل از خرید تخت و کمد جای مناسب آن ها را در اتاق معین کنید زیرا این وسایل فضای زیادی را از اتاق را اشغال می کنند. سپس می توان با توجه به محل قرار گرفتن تخت و کمد یا دراور باقی لوازم را بچینیم. تخت نوزاد باید از ارتفاع مناسب از سطح  زمین و در لبه ها برخوردار باشد. ارتفاع استاندارد از زمین حدودا 20-30 سانتی متر است و ارتفاع لبه ها بستگی به قد کودک دارد. فاصله بین نرده ها نباید از 6 سانتی متر بیشتر باشد.و همچنین از جنسی تهیه شده باشد که دارای استحکام لازم باشد و اصطلاحا لق نزند. سطح رویی دچار پوسته ریزی ذرات چوب یا رنگ نشود. بعضی از تخت ها قابلیت تغییر سایز و استفاده برای سنین بالاتر را دارند. اگر جابجایی تخت برایتان مهم است، میتوانید نوع چرخ دار آن را تهیه کنید.

کمد و داور کودک باید به اندازه کافی جادار باشند، تا جا برای قرار دادن همه البسه و پوشک ها و اسباب بازی های کودک وجود داشته باشد.

بهتر است در انتخاب سرویس چوب از رنگ های شاد و ملایم استفاده شود تا اتاق فضای دلنشین تر و جذاب تری برای کودک داشته باشد.

ظروف شیرخوری و شیردوش

ظروف شیرخوری از همان بدو برای نوزاد کاربرد دارد. انواع شیشه شیر و سر شیشه، پستانک، شیردوش و ظرف نگهداری از شیر جزو وسایل مهم سیمونی نوزاد هستند. شیشه شیر نوزاد باید ساخته شده از مواد بی ضرر و غیر آلرژی زاده باشند و دارای برچسب BPA-FREE باشند و سر شیشه ها از نظر شکل، نزدیک ترین شباهت را به سینه مادر داشته باشند تا عملیات مکیدن برای کودک آسان تر صورت بگیرد و آسیبی به لثه و فک وارد نشود. شیشه شیرها در انواع معمولی و ضد نخ و ضد کولیک وجود دارند.

گاهی به قصد تحریک ترشح غدد شیر در سینه مادر یا برای نگهداشتن یک وعده غذایی برای کودک، از شیردوش استفاده می شود. شیردوش ها در دو نوع برقی و دستی در بازار موجود هستند که نوع برقی آن گران تر است.

ظروف غذاخوری

این ظروف مجموعه ای از بشقاب و کاسه ها با سایز خاص برای کودک، قاشق و چنگال از جنس منعطف و طراحی مناسب لب و دها کودک، بانک های ذخیره شیرخشک و غذا برای نگهداری در یخچال و حمل، فلاسک گرم و سرد که مایعات را مدتی گرم یا خنک نگه میدارد و لیوان های مخصوص کودکان است که به گونه ای طراحی شده اند تا در اثر واژگونی، محتویات آن به بیرون نشت پیدا نکند.

البسه زمستانی و تابستانی

بسته به این که دلبند شما در چه فصلی متولد شده باشد، باید اقدام به خرید چندین لباس با جنس نازک و ضخیم در سایزهای مختلف کنید. برای انتخاب راحت تر سایز لباس ها می توانید از جدول سایزبندی لباس نوزادان استفاده کنید. در این جداول بر اساس سن کودک از بدو تولد تا بالاتر، سایزها طبقه بندی شده اند و برای لباس های ایرانی و خارجی دارای سایزهای متفاوتی هستند. توجه داشته باشید که همه لباس های کودک اعم از بلوز، شلوار، کلاه و جوراب و غیره باید از جنس ضد حساسیت تهیه شده باشند.

وسایل حمام نوزاد

وسایل اصلی حمام نوزاد شامل وان، اسفنج و لیف مخصوص، فنجان آبکشی، حوله کلاهدار و اسباب بازی های حمام هستند. از وسایل جانبی دیگر مثل دماسنج دمای آب و پوشش های پلاستیکی برای ایمنی بیشتر شیرآلات و سری آب پاش هم وسایل پرکاربرد دیگری از سری وسایل سیسمونی نوزاد هستند.

برای کودکان کمتر از شش ماه که قدرت کنترل کمتری روی سر و گردن خود دارند، وان هایی مناسب هستند که با دارا بودن جایگاه نشستن یا بند های مخصوص، به تثبیت پوزیشن کودک کمک می کند. وان های کودک انواع مختلفی مثل: ساده، تبدیل پذیر، تاشو، بند دار، چشمه ای و مدرن هستند. اندازه وان های تبدیل پذیر برای استفاده در سنین بالاتر، متناسب با قد کودک قابل تغییر است.

وسایل خواب نوزاد

ست رختخواب کودک باید شامل یک تشک که به راحتی در فضای داخلی تخت جا شود، یک پتوی سبک و مناسب و یک بالشت می باشد. همچنین باید چندین ملحفه و رو بالشتی زاپاس هم داشته باشید تا در صورت نیاز به تعویض، نگرانی ازین بابت نداشته باید. در صورتی که امکان شستشو برایتان وجود ندارد، می توانید از ملحفه و روبالشتی های یکبارمصرف استفاده کنید.

بالشت شیردهی وسیله کمکی مناسبی برای راحت تر کردن عملیات شیردهی است. قنداق و پتو دورپیچ هم از دیگر کالاهای مناسب خواب برای مادرانی که مایلند نوزاد خود را زمان خواب قنداق کنند هستند.

وسایل تعویض و نظافت

ازین دسته محصولات از دسته وسایل مهم سیسمونی نوزاد هستند که چندین بار در روز با آن ها سر و کار خواهید داشت. بنابراین ذخیره داشتن تعدادی اضافی از آن ، بی ضرر به نظر می رسد. این وسایل شامل پوشک ، دستمال مرطوب، زیرانداز، پیشبند، پنبه ، شوینده ها ،پوار بینی یا فین گیر ، پماد و روغن های مخصوص و.. می باشند.

اسباب بازی

نوزادان تازه متولد شده نیازی به اسباب بازی خاصی ندارند اما از سن سه ماهگی به بعد می توانید از اسباب بازی های ایمن که امکان بلعیدن قطعات آن وجود نداشته باشد و همچنین جنس نری داشته باشند، برای سرگرم کردن نوزاد خود استفاده کنید. هم زمان با بالا رفتن سن و افزایش هوشیاری کودک از محرک های محیطی، می توان از اسباب بازی های موزییکال و به مرور از اسباب بازی های پیچیده تر مثل پازل و خانه سازی و .. استفاده کرد. اسباب بازی نقش مهمی در افزایش هوشیاری و درک بیشتر فضادر کودکان ایجاد می کند.

وسایل حمل و جابجایی

وسایلی که برای حمل کودک استفاده می شوند شامل: سبد حمل، آغوشی، کالسکه و صندلی مخصوص ماشین،ساک و کیف مخصوص وسایل و..هستند. سبد حمل برای کودکان تازه متولد شده که بیشتر در حالت درازکش به سر می برند کاربرد دارد. آغوشی برای ودکانی مناسب است که قدرت عضلات سر و گردن در آنها به حد کافی رسیده است. و کالسکه جز برای نوزاد تازه متولد شده برای باقی سنین مناسب می باشد. صندلی ماشین هم برای ایمنی بیشتر حین رانندگی روی صندلی عقب ماشین قرار میگیرد.

وسایل مراقبتی و ایمنی

آخرین دسته از وسایل مهم سیسمونی نوزاد وسایل ایمنی و مراقبتی هستند. در دسته مراقبتی می توان به مانیتور و پیجر اتاق برای چک کردن صدا و تصویر کودک، ست مانیکور نوزاد، تب سنج، چراغ کودک، پشه بند، لثه گیر و قاب و بند پستانک اشاره کرد و در دسته ایمنی به گارد های جلو در و را پله، محافظ پریز و دستگیره و قفل کابینت و انواع ضربه گیر برای لبه های تیز میز، کشو و کنج ها، آیینه کمکی ماشین و.. را نام برد.